מהי הבטחת נישואין?

הבטחת נישואין

הבטחת נישואין מביאה איתה התחייבות חוזית, של אדם לאדם אחר, להיכנס ביחד אל ברית הנישואים. לפי התפיסה המקובלת בין בני זוג בחברה חופשית, הבטחת נישואין מגיעה ממקום של הכרעה אישית ואינטימית בנוגע לבחירה של שיתוף החיים עם הפרטנר הזוגי-רומנטי. אהבה, שהיא רגש ותהליך מורכב ביותר, נותנת את דיברתה.

האם הבטחת נישואין היא חוזה?

רבים יכולים לחשוב על הבטחת נישואין כחוזה. ואף מותר לתבוע במסגרת הפרת הבטחת נישואין.

על פי יונית גזל עו"ד גירושין, נישואים הם החוזה האמיתי, והבטחת נישואין היא בעצם טרום-חוזה. כל אדם יכול לחזור בו לפני חתימה על חוזה. אהבה ומערכות יחסים רומנטיות הן נושאים ענקיים, בעיקר כשלא מגדירים אותם על פי חוק.

המסקנה היא שכשנכנסים אל ברית הנישואין, ישנה הגדרה מסוימת של מערכת היחסים הזוגית-רומנטית בין בני הזוג שעתה התחתנו.

לפני נישואין, ההגדרה אינה קיימת, ומכך, שאין חוזה אמיתי בין בני הזוג.

הפרת הבטחת נישואין מתירה תביעה

כמו שאמרנו מקודם, למרות הנושא המבולבל, וההגדרה שאינה קיימת בתוך מערכת יחסים רומנטית לא ממוסדת – ישנה אפשרות לתבוע.

אך עם זאת, תביעות על הפרות הבטחות נישואין אינן מתקבלות כל כך בקלות. לכל אדם יש את הזכות לשנות את דעתו בנוגע למיסוד הקשר, גם לאחר הצעת נישואים, קביעת מיקום לאירוע החתונה והזמנת אורחים.

הפיצוי המרכזי מגיע בדרך כלל בעקבות פגיעה כלכלית.

נזק כספי שנגרם לאחר רכישת חליפת חתן או שמלת כלה, שמירת תאריך בגן אירועים, הזמנה של שירותים מסוימים לכבוד האירוע הרומנטי ועוד, הם הראיות שבית המשפט מבקש עבור קביעת סכום פיצוי לנפגע.

תביעה שכזו, היא תביעה שלא מתקבלת רוב הזמן בבתי משפט. נושא הבטחת הנישואין כולל רגשות עמוקים בתוכו, ויוצר נושא הקשה להכרעה.

אנשים חיפשו גם: הסכם ממון באינטרנט

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *