אילו טפסים נדרשים לצורך החזרי מס?

אילו טפסים נדרשים לצורך החזרי מס?

בדיקת החזר מס הוא דבר שבשגרה עבור אזרחים שכירים רבים המעוניינים לבדוק מפעם לפעם אם מגיע להם החזר ממס הכנסה. ניתן לבצע בדיקה עד 6 שנים אחורה אך אם דואגים להגיש דוח למס הכנסה מדי שנה או אחת לכמה שנים עבור אותן כמה שנים אחורה הרי שלא מדובר בעבודה קשה במיוחד. עם זאת מרבית האזרחים לא יודעים כלל שמגיעים להם החזרי מס או מתעצלים להגיש את הדוח למס הכנסה בשל העובדה שמדובר בהליך ביורוקרטי שאולי אין להם כוח אליו. בשל העובדה שמדובר באלפי שקלים בשנה שייתכן ומגיעים לכם בחזרה אנו מעריכים כי כעת, כשאתם יודעים על הנושא, אתם ודאי תרצו לבדוק את הנושא כדי לדעת איך מקבלים החזר מס הכנסה. 

מהם הפרמטרים העשויים להשפיע על החזרי המס?

בכל תלוש משכורת מופרש לנו חלק משכר הברוטו לטובת תשלומי המיסים. תשלומים אלה משולמים במהלך השנה בהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק הקובעות כמה אחוזים מהשכר תצטרכו להפריש למס הכנסה. גובה המדרגות תלוי בגובה השכר שכן ככל שתרוויחו יותר כך דרגת המס גבוהה יותר. לכל אזרח יש נקודות זכות שמעניקות לו הטבות מס בשל ענייני מגורים, מצב בריאות, מצב משפחתי, מצב תעסוקתי שבעקבותיו בוצע תיאום מס ועוד. ייתכן מאוד וחלק מנקודות הזכות לא חושבו בתלוש השכר שלכם במהלך השנה מה שאומר שאם תגישו דוח שנתי אתם עשויים לגלות שמגיע לכם החזר מס – כלומר כסף חזרה לחשבון שלכם.

אילו טפסים אנו צריכים להגיש למס הכנסה לבדיקת החזרי מס?

את הדו"ח השנתי תצטרכו להגיש ביחד עם טפסי 106 של המעסיקים ומקומות העבודה שבהם עבדתם בשנים שאתם רוצים לבדוק את החזר המס שלכם. טפסים של חשבונות הבנק שלכם וכאמור אישורים על פיקדונות, קרנות פרנסיה ועוד. ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי או באמצעות חברה המתמחה בתחום ותחסוך לכם את כל הביורוקרטיה וההתעסקות מול מס הכנסה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *