צעצועים לפעוטות – תפקידם של צעצועים בהתפתחות הפעוט שלכם

צעצועים לפעוטות

כל הורה יודע כי אחת מהדרכים להעסיק את הילד שלו היא באמצעות משחק שהוא אוהב, בין אם מדובר על תינוק בגיל כמה שבועות, תינוק בן חצי שנה או אפילו פעוט בן שנה ומעלה. נוסף להנאה והכיף שהצעצועים מעניקים לפעוטות, מדובר על אמצעי חיוני וחשוב להתפתחות של התינוקות כבר מגיל לידה.

כיצד צעצועים משפיעים על התפתחות התינוקות?

כאשר תינוקות מתעסקים ומשחקים עם צעצועים הם למעשה חוקרים כך את העולם שסביבם, ולכן ההמלצה היא לחשוף את התינוקות לצעצועים כבר מגיל צעיר ולאפשר להם לפתח את החושים שלהם באמצעותם. צעצועים לפעוטות יכולים להשפיע על התפתחותם מבחינה חברתית, מוטורית, קוגניטיבית וגם רגשית. משום כך חשוב להתאים את הצעצוע לתינוק בהתאם לגילו, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה התפתחותית כדי לתרום לגדילתו התקינה.

משחקים לפעוטות עד גיל שנה

במהלך שנת חייו הראשונה של התינוק הוא חווה שלל שינויים והתפתחויות מוטוריות וקוגניטיביות, ולכן בטווח הגיל הזה מומלץ לאפשר לתינוק להכיר את המרחב באמצעות נגיעה בצעצועים רכים, עידוד לזחילה עם צעצועים שנעים בקפיץ, להציג לו צעצועים בצבעים בולטים שמפיקים רעשים וכו'.

מגיל תשעה חודשים התינוקות כבר מצליחים להתיישב בכוחות עצמם, ולכן זהו השלב בו כדאי להציע להם צעצועים שהם יוכלו לשחק בהם בישיבה, או כאלו שיוכלו לדחוף כדי לעודד צעדים ראשונים והליכה.

משחקים לפעוטות מגיל שנה עד שנתיים

מגיל שנה רוב התינוקות כבר עצמאיים ומסוגלים לעשות פעולות רבות בכוחות עצמם, ולכן חברת Baby Lee ממליצים להציג להם צעצועים מתאימים לגילם בכדי לעודד את פיתוח היכולות המוטוריות שלהם, יחד עם פיתוח תיאום יד-עין, קואורדינציה וקוגניציה. משחקים מומלצים עבורם יהיו פאזלים של שני חלקים, קוביות, ספרים קשיחים, כדורים ועוד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *