פיצויים על תביעה בצבא – בכמה אתם יכולים לזכות?

פיצויים על תביעה בצבא - בכמה אתם יכולים לזכות?

חיילים וחיילות בין אם הם בשירות חובה ובין אם הם בשירות בקבע יכולים לתבוע את הצבא במידה ונגרמו להם נזקים שונים במהלך או כתוצאה מהשירות הצבאי. כמובן שמדובר בנזקים ופגיעות שיוכחו שאכן נגרמו או קשורים לשירות הצבאי.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה כנגד הצבא

במהלך השירות הצבאי מתמודדים החיילים עם מצבים שונים חלקם פיסיים וחלקם התמודדויות נפשיות ורגשיות אשר עלולים לגרום לפגיעות ופציעות שונות. במידה וחייל או חיילת חוו פגיעה במהלך השירות הצבאי או שנגרם להם נזק כתוצאה מהשירות הצבאי, הם יכולים להגיש תביעה כנגד הצבא בגים אותם נזקים. זה יכול להיות פגיעה פיסית כתוצאה מפעילות מבצעית למשל או התפתחות של מחלה כתוצאה מהשירות או בהשפעתו כאשר גם הפן הנפשי שכולל למשל פוסט טראומה נכלל כמקרה המאפשר להגיש תביעה נגד הצבא.

איזה פיצויים ניתנים במקרים של פגיעה בצבא

פיצויים על תביעה בצבא יכולים לכלול מספר דברים בהתאם לרמת הנכות אשר נקבעת כמו למשל:

  • קבלת תשלום חודשי קבוע בסכומים של כמה מאות ועד כמה אלפי שקלים בחודש.
  • קבלת מענק חד פעמי.
  • זכויות נוספות כמו רכב רפואי, טיפולי שיקום, לימודים ועוד.

מה משפיע על גובה הפיצויים בתביעה נגד הצבא

גובה הפיצויים הוא נגזרת של אחוזי הנכות שמקבל הנפגע וככל שאחוזי הנכות שנקבעו לאדם הם גבוהים יותר כך סכומי הפיצויים שהוא יקבל והזכויות הנוספות יהיו משמעותיים יותר. כדי לוודא שהאדם יקבל את מלוא זכויותיו, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בנושא זה. עורך דין לענייני צבא מכיר את הנהלים והחוקים, יודע מול איזה גורמים נכון וכדאי להתנהל בכל שלב ושלב יכול להעריך על סמך הניסיון המקצועי שלו את גובה הפיצויים אותם ניתן לקבל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *