ייצוג נפגעות פגיעה מינית – איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה

נשים אשר חוות פגיעה מינית, נאלצות להתמודד עם קשיים לא מעטים, לא רק באופן אישי, כתוצאה מהחוויה הנוראית שהן חוו והטראומה שהיא משאירה אחריה, אלא גם באופן רחב יותר, בכל מה שקשור לתלונה במשטרה, החקירה הנלווית לכך במידה ונפתחת אחת כזו, דיונים בבית משפט ועוד. כל אחד מהדברים האלה יכול להיות מאוד קשה וטראומתי עבור כל נפגעת פגיעה מינית, בין אם היא צעירה ובין אם היא מבוגרת, בין אם מדובר על פגיעה פיזית או אחרת. 

למרות שהמדינה היא זו שאמורה להגיש תביעה כנגד הפוגע, ועל כן היא זו שאמורה לייצג את הנפגעת, הרי שעליה לשכור גם עורך דין מטעמה. הוא יהיה האיש שייצג את האינטרס שלה, הן מול המדינה והן מול הפוגע בהליך אזרחי. מעבר לכך, עורך דין ילווה אותה לאורך כל הדרך, למשל, בהתמודדות מול התקשורת ומול גורמים אחרים. 

כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה

בשביל שהתהליך יתבצע בצורה נכונה, יש לבחור עורך דין בצורה חכמה. לא כל עורך דין, אפילו אם הוא מתמחה בייצוג נפגעות פגיעה מינית, בהכרח יכול לעשות את התפקיד בצורה שמצפים ממנו ובאופן שאכן יאפשר לנפגעת לעבור את התהליך בצורה קלה יותר ממה שהיא מצפה. 

חשוב לבחור עו"ד פגיעה מינית שיש לו ניסיון רב בתחום, ומעבר לעובדה שהוא משפטן מקצועי ועורך דין יסודי, עליו להיות גם אנושי ולהבין את הרגישות המצב, להיות מסוגל לייצג את הלקוחה שלו, לא רק מבחינה טכנית, בירוקרטית, אלא גם מבחינות אחרות, הרבה יותר רחבות, הרבה יותר משמעותיות. בסופו של דבר, מעבר לעניין המשפטי, הרי שהנפגעת מתמודדת עם זירות נוספות ועורך דין צריך להיות מסוגל לעמוד לצידה ולעזור לה בכך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *