מזונות אישה – מה זה בכלל?

מזונות נשים

שמעתם את המושג אבל לא ממש מבינים אותו? הגעתם למקום הנכון!

מקור הדין

המקור של חובתו של הבעל לשעבר בתשלום מזונות אישה הוא בתקופת המקרא. בתקופה זו, הגבר היה המפרנס היחיד ואישה גרושה כמעט שלא יכלה להינשא בשנית. כלומר, היא הייתה נתונה לחסדי בעלה, או בעלה לשעבר, על מנת לשרוד. מזונות אלו נועדו לוודא, שגברים לא יינשאו לנשים ויתגרשו מהן מבלי לקחת אחריות.

מזונות אישה בשנות האלפיים

אמנם כיום הדברים מתנהלים אחרת, ישנן משפחות, בהן האישה היא המפרנסת העיקרית או היחידה והגבר מטפל בבית ובילדים, אך בישראל אנו עדיין פועלים לפי דין זה. כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, הגבר מחויב לשלם לגרושתו מזונות אישה.

מה מתחייב?

כאשר בני זוג חיים ביחד, מתקיימת רמת חיים מסוימת ובדרך כלל, לאחר פרידה רמת החיים יורדת עקב עלייה בהוצאות כגון הוצאות על שני מקומות דיור שונים. אולם, על פי החוק הגבר מחויב לשלם לגרושתו מזונות, אשר יאפשרו לה להמשיך באותה רמת החיים, אליה היא הורגלה במהלך התקופה שחיו ביחד.

המזונות כוללים, בין היתר: ביגוד, הנעלה, פנאי, אחזקת רכב, הוצאות מדור (מגורים), טיפול רפואי ואף מוצרי קוסמטיקה.

עד מתי?

כל זה טוב ויפה, אך מה קורה אם הגבר מוצא את עצמו לפתע ללא הכנסה? ובכן, גובה המזונות נקבע אמנם בהתאם לרמת החיים, אליה הורגלה האישה במהלך תקופת הנישואין, אך גם בהתאם ליכולת הכלכלית של הגבר לשלם את המזונות. הרי אם הכנסתו ירדה באופן משמעותי, עליו לפרנס גם את עצמו.

בשונה מפעם

כאמור, נשים רבות כיום עובדות ומתפרנסות יפה מאוד ללא תלות בבעל. במקרים אלו, מזונות האישה מושפעים באופן ישיר. כלומר, אם אישה עובדת ויש לה הכנסה קבועה, הכוללת קצבאות מביטוח לאומי, השכר שהיא משתכרת יופחת מהסכום שנקבע לה במזונות האישה. כלומר, מזונות אישה לאישה שמתפרנסת בעצמה יהיו הסכום שנקבע פחות הסכום שהיא משתכרת בעצמה מכל מקור הכנסה שהוא.

חשוב לציין, שאישה אינה מחויבת לצאת לעבוד בטענה, שהיא המטפלת העיקרית בילדים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *