בד בבד עם הבושם

בושם לנשים

ישנם לא מעט פרמטרים לבחירת הבושם בו תעשו שימוש בתקופה הקרובה. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את עונות השנה, אחוזי הטמפרטורה והלחות שבאוויר, סוג עורכם, מצבכם הבריאותי, הרגלי התזונה שלכם ואפילו את סוג הבד המרכיב את הבגדים אותם אתם לובשים.

בשורות הבאות נחשוף בפניכם מספר טיפים לבחירת בושם בהתאם לסגנון הלבוש שלכם.

הבושם כפריט לבוש…

מרלין מונרו, הכוכבת האגדית והמיתולוגית של תעשיית הסרטים האמריקאית, אמרה פעם שהיא לא משתמשת בבשמים אלא לובשת אותם, ומאז הבושם מהווה פריט אופנה לכל דבר ועניין. ישנם לא מעט ניחוחות של בשמים המותאמים לסגנונות לבוש שונים ולהרכבי בד שונים, כגון בושם קלואה המתאפיין בניחוחות עזים של פירות הדר. בושם זה מותאם לבגדי כותנה צבעונית, ובעיקר הוא מותאם לימות האביב והקיץ. בשמים בעלי ניחוח דומיננטי של פירות יער ושרף עץ יתאימו לבגדי עור או לבגדים רשמיים בצבעי האפור, חום והתכלת, אותם אנו נוטים ללבוש למקום העבודה. בשמים בעלי ניחוח דומיננטי של תבלינים יתאימו לשעות הלילה והבילויים, והם מותאמים יותר לסגנון לבוש נועז ומתירני.

בנוסף לסוג הבד או סגנון הלבוש בו בחרתם, את הבושם אנו ממליצים לכם לבחור בהתאם לסוג עורכם. בעלי עור שמנוני נהנים מכך שהבושם אותו הם מתיזים על עורם מותיר את ניחוחו לפרק זמן ממושך יותר, ואילו בעלי העור היבש, נדרשים לבישום חוזר לצורך הפצת ניחוחות הבושם. יחד עם זאת, בעלי עור יבש יכולים לעשות שימוש בקרם גוף הזהה בניחוחו לריח הבושם, או לחילופין, לעשות שימוש בקרם גוף נטול ריח. השימוש בקרם יגביר את ניחוח הבושם ויאפשר לניחוח "להיתפס" בצורה טובה יותר על העור.

את הבשמים לא מומלץ להתיז על בגדים, אלא על נקודות הדופק בלבד המצויות מתחת לתנוכי האוזניים, בפרקי הידיים, בתחתית הצוואר, מאחורי הברכיים ובכפלים הפנימיים של המפרק. האזור המכיל את אחוזי השמנוניות הגבוהים ביותר בגופנו הוא אזור הטבור, ולכן מומלץ להתיז מעט בושם גם באזור זה, וליהנות מניחוח הנותר לפרק זמן ממושך יותר.

את מי הטואלט (או-דה טואלט) מומלץ להתיז על גבי הבגדים, אך יש לזכור שבמקרים בהם בגד מסוים ספג את ניחוחותיו של מי טואלט מסוג מסוים, מומלץ שלא לעשות שימוש באותו בגד עם סוג אחר של או-דה טואלט, וזאת מפני ששילוב הניחוחות עלול להוביל לריח לא נעים.

חשוב שתדעו: לא כל בני האדם נולדו שווים, ולכן ניחוחות בושם על גוף של אדם מסוים אינם יהיו ניחוחות הבושם (מאותו סוג) על גוף אחר, וזאת בשל סוג העור, גילו של האדם העושה שימוש בבושם, הרגלי התזונה שלו ואפילו השינויים ההורמונאליים המאפיינים את גופו בעת השימוש בבושם. בפעם הבאה שאתם בוחרים לעצמכם בושם, שקללו את כל הנתונים המופיעים לעיל, ובחרו בבושם המותאם לסוג עורכם, לאופייכם ובעיקר לסגנון הלבוש שלכם.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *