כורכומין וסרטן השד – מה הקשר?

כורכומין וסרטן השד

סרטן השד הוא בין סוגי הסרטן הנפוצים והשכיחים ביותר ברחבי העולם. האחוזים הסטטיסטיים מראים כי בישראל אחת מכל 9 נשים תחלה במחלה. אחוז גבוה מהחולות במחלה פיתחו אותה בעקבות רגישות של הגידול להורמון האסטרוגן.

הורמון זה נמצא בגוף של כולנו. פרט להיותו אחראי על תהליכים הקשורים לתפקודנו המיני, הוא גם אחראי על בריאות העצם, הוא תומך במערכת הלב וכלי הדם ואף בעל תפקיד חשוב בוויסות המצב הרוח. אז נכון, אסטרוגן הוא הורמון קריטי וחיוני לתהליכים רבים המתרחשים בגופנו.

יחד עם זאת, חשיפה מוגברת להורמון והמצאותו בכמויות גדולות עלול בסופו של דבר, להעלות את רמת החשיפה לסרטן השד ולעתים גם לחלות במחלה. יש קשר חזק בין נשים המקבלות ווסת בגיל מוקדם, נשים אשר נכנסות להיריון ראשון בגיל מאוחר ונשים שאינן מניקות לבין רמות אסטרוגן גבוהה בגוף. נשים אלו יהיו בעלות סיכון גבוה לחלות בסרטן השד. צריכה של צמחי מרפא בשילוב של תזונה נכונה הכוללת סיבים תזונתיים רבים ממקור של פירות וירקות, אכילה של ירקות כמו ברוקולי וכרוב, צריכה של מזונות המכילים סויה כמו טופו לדוגמה, כל אלה ועוד מעודדים פירוק יעיל של הורמון האסטרוגן מה שמפחית את החשיפה לסרטן השד. גם צריכה של תבלין הכורכום הוכחה כמונעת תהליכים סרטניים כמו סרטן השד.

בעבר הזכרנו את אתר פארם סטור בהקשר של גרסיניה קמבוג'יה. באתר עצמו יש עוד מוצרים רבים שרלוונטיים לכל מיני מחלות וכן תוספי תזונה לספורטאים כמו אבקות חלבון ממיטב היצרנים – אבל זה נושא לכתבה אחרת.

כיצד כורכומין מסייע למנוע, להפחית ולטפל בסרטן השד?

כורכומין הוא חומר הנמצא בתוך שורש תבלין הכורכום. הוא מכיל נוגדי חמצון, מינרלים וויטמינים מסוגים שונים. בנוסף, הכורכומין ידוע בתור חומר בעל תכונות מרפא. הוא נוגד חמצון, נוגד פעילות סרטנית, נוגד דלקות ועוד.

  • העובדה כי הורמון האסטרוגן מתפנה מהגוף באמצעות הצואה היא מוכחת. כורכומין תומך במערכת העיכול, מזרז את חילוף החומרים ולכן זו אחת הסיבות מדוע כורכומין מונע חשיפה לסרטן השד.
  • היותו של חומר הכורכומין עשיר בנוגדי חמצון מסייעת לו להילחם בתנועת הרדיקלים החופשיים אשר מעודדים חמצון בתאים וברקמות בגוף. חמצון של התאים מעודד התפתחות של תאים סרטניים ולכן יש קשר חזק בין צריכת כורכומין לבין מניעה של סרטן השד וסוגי סרטן נוספים.
  • כורכומין מכיל פלאבונואידים אשר ידועים על פי מחקרים רבים כמונעים נזקי חמצון וגידולים סרטניים. פלאבונואידים אלה מחזקים את המערכת החיסונית, מדכאים צמיחה של גידולים סרטניים ולכן גם כאן יש קשר בין צריכה והוספה של כורכומין לתפריט היומי,ובין מניעה של סרטן השד וסוגים אחרים של סרטן כמו סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס ועוד.

לסיכום, מחקרים רבים נעשו על הנושא ובאופן חד משמעי עולה מהם, כי צריכת כורכומין מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן השד, מעלה את הרגישות לטיפולים אצל נשים אשר חלו במחלה ומסייעת באופן ניכר למנוע התפתחות של סרטן השד אצל נשים בעלות סיכון גבוה לחלות במחלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *