מידע כללי על מכונות אספרסו

coffee-983955_1280

מכונת אספרסו היא חגיגה אמיתית – אבל איזה לקנות?

ישנם סוגים רבים ושונים של מכונות אספרסו והתשובה איזו מהן תהיה מכונת האספרסו הראויה ביותר לרכישה תלויה בעיקר במשתמש או במשתמשים שבעבורם היא נועדה. לא קל לבחור מכונת אספרסו ממש טובה ואנחנו יכולים רק לומר שבקווים כלליים מה שהכי חשוב במכונת אספרסו איכותית הוא קודם כל שתעבוד עם חומרי גלם איכותיים, שנית, שפעולתה תהיה יעילה ונוחה, ואחרון  – מכונת אספרסו טובה חייבת לספק את הלחץ והטמפרטורה הנכונים.

מכונת אספרסו סוגים שונים לה

מכונות אוטומטיות – בדיקות שונות מצאו כי מכונות אוטומטיות לא תמיד אמינות ומייצרות תוצאות שונות, לא רק בשימוש במותגי קפה שונים אלא סתם כך הבדל מהותי בין כוס אחת לשנייה. אבל לא כולנו כל כך דקדקניים ורוב כוסות הקפה שתכינו עם מכונה אוטומטית כנראה יהיו בסדר, ובנוסף מכונת אספרסו אוטומטית מאפשרת לכל אחד להכין אספרסו ללא מיומנות רבה, פשוט בלחיצת כפתור. לרוב מכונה אוטומטית מתאפיינת גם בניקוי עצמי. עם זאת המכונה האוטומטית תהיה בדרך כלל יקרה יותר. משמעות הדברים היא שהמכונה האוטומטית מתאימה במיוחד בעבור חובבנים שלא רוצים לטרוח יותר מדי עד קבלת האספרסו שלהם.coffee-beans-1082213_1280

מכונת אספרסו חצי אוטומטית – זו מכונה קצת יותר מסובכת לתפעול. השליטה במכונה מצריכה ידע וניסיון, אבל מספקת קפה טעים ויותר אפשרויות מהמכונה האוטומטית. למעשה זהו המכשיר המשמש את מרבית המלצרים בכל רחבי העולם.

מכונת אספרסו חצי אוטומטית לרוב מצוידת במשאבה חשמלית, להפקת הלחץ הרצוי להכנת הקפה. הקצפת החלב במכונות נעשית בלחיצת כפתור, ובחלקן ההקצפה פועלת באמצעות וסת חוגה, הדורש מיומנות מסוימת בהפקת החלב המוקצף בעזרתו. מכונת אספרסו חצי אוטומטית מספקת לבעליה תכונות מתקדמות וכן חיוויים אודות מצב המכונה, המופיעים על ידי נוריות או על צג. מכונות אלו נפוצות ביותר גם בזכות מחיריהן הסבירים וגם בשל העובדה שהן מספקות לבעליהן שליטה מסוימת בהליך הכנת הקפה.

מכונת בוכנה ידנית – מי שיבחר דווקא במכונת בוכנה ידנית, שבה לחץ המים הדרוש לחליטתו של הקפה נוצר באופן ידני, יגלה שנדרשת מיומנות גבוהה בהליך הכנתו של הקפה. מכונת אספרסו ידנית היא מכשיר לנטול שכלולים או תכונות מיוחדות, אם כי סביר שבעלת מראה משובב וייחודי. במכונה משלב דוד למים החמים עם מחוון אנלוגי שמציין את טמפרטורת ולחץ המים, שהשליטה עליהם ועל זרימת המים נעשית על ידי ידית ארוכה.

מכונת אספרסו ידנית שבתה בשנים האחרונות את לב חובבי הקפה המושבעים בכל העולם, שמעוניינים שהכנת הקפה שלהם תרגיש כמו מיומנות אמנותית של ממש ותספק פולחן של הפגנת יכולת וידע. השליטה בתהליך הכנת הקפה במכונה הידנית נמצא בידי המכין, והדבר מהווה אתגר גדול לחובבי קפה רבים.

רכשתם מכונת אספרסו? שמרו על סביבת הניקיון של המכונה. נשפך לכם האספרסו על הרצפה? אל תתאמצו יותר מדי, ורכשו  רובוט לניקוי רצפה ועשו לעצמכם חיים קלים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *