החלפת מנעולים – מתי צריך לעשות את זה?

החלפת מנעולים

לא מעט אנשים שואלים את עצמם, מתי עליהם לבצע החלפת מנעולים, באילו תנאים עליהם לבצע אותם, ולשם מה. לכאורה מדובר בעניין פשוט אך למען האמת, מדובר בנקודה מאוד חשובה, הן מבחינת אבטחת ומיגון הבית והן מבחינת עלויות. כמו כן יש לקחת בחשבון את העובדה, שצריך להתאים את המנעולים לסוג הדלתות אשר מותקנות בנכס.

לפני שניכנס לשאלה מתי צריך לבצע החלפת מנעולים, יש לומר, שהעבודה מתבצעת על ידי מנעולנים מקצועיים, להם יש את הכלים, ידע וכן הם יכולים להציע לנו מנעולים שונים אותם הם יתקינו עבורנו בדלתות הבית. לפני שאנחנו מזמינים איש מקצוע לביצוע העבודה, רצוי לברר איתו, עלויות, מועד עבודה אפשרי, וכמובן מה הוא מציע לנו לעשות.

מתי אנחנו נחליף מנעולים ומדוע

ישנם 3 מקרים קלאסיים בהם נרצה להחליף את המנעול לבית.

המקרה הראשון הוא, כשהמנעול בדלת הכניסה נשבר או נהרס. במקרה כזה אין לנו ברירה אלא להסיר אותו ולהתקין במקומו מנעול חדש. במקרה כזה, אנחנו נתקין מנעול חדש משודרג, טוב יותר מזה שהיה מותקן קודם לכן בדלת. כמובן, שאנחנו נבחר מנעול אשר מתאים לסוג ולגודל הדלת. אחרת אנחנו עלולים לגלות שאנחנו לא יכולים להשתמש בו ויתרה מזה, לא נוכל להתקין אותו (בהנחה ומדובר במנעול שמפרט הדלת איננו מתאים לו(

המקרה השני הוא, כשיש ניסיון פריצה לדלת, ניסיון שהצליח או כשל. בשני המקרים הנ"ל, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב בו קל מאוד לפרוץ את הדלת שנית, בגלל שהמנעול שבור או הרוס, ואז אין ברירה אלא להחליף אותו. צריך לומר שבשני המקרים הנ"ל, ייתכן מאוד שנצטרך להחליף לא רק את המנעול אלא את כל הדלת או לפחות לתקן אותה, זה תלוי בסוג הדלת כמובן.

המקרה השלישי, כאשר יש חשש שלגורם זר יש את המפתח לדלת. המקרה הקלאסי הוא כשאנחנו שוכרים דירה, וחוששים שהדייר הקודם לא החזיר את סט המפתחות לבעל הדירה. אז ייתכן מאוד שהוא ינצל זאת בשביל להיכנס לדירה ללא רשות. לכן חשוב שנחליף את המנעולים בדירה.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *