מתכננים לינה במדבר? כך תדעו מה לקחת

לינה במדבר

לינה במדבר היא אחת החוויות המיוחדות ביותר שיש וכדאי לחוות אותה לפחות פעם אחת בחיים. נכון שבישראל המקומות הירוקים שבהם יש הרבה מאגרי מים שונים זוכים לפופולריות בגלל מזג האוויר החם, אבל תתפלאו לדעת שגם בחום של המדבר יש בכל זאת הפוגות ויש פעילויות נפלאות שאפשר לעשות משום שלפחות לא מזיעים. האוויר כאן כל כך יבש שתוכלו ליהנות מאווריריות ללא זיעה, כך שעומס החום אינו מעיק כמו באזורים הלחים בישראל. לאזורי המדבר יש חוקי התנהלות משלהם וכל מי שרוצה ללון כאן לפחות לילה אחד ולטייל ביום כדאי שילמד אותם כדאי לא לסיים את הטיול עם נזקים לבריאות ולרכוש. להלן כמה עצות למי שרוצה ללון במדבר וליהנות מחוויה בנופים המקסימים האלה.

 

אפשרויות הלינה שעומדות בפניכם וכיצד להיערך להן?

  • צימרים, מלונות וחדרי אירוח – אלה האפשרויות הכי מקובלות בדרך כלל, ולכן מי שאוהב לינה מסודרת ונוחה עם כל האבזור המתבקש יוכל למצוא חדרי אירוח ומלונות בטווחי מחירים שונים, ולמצוא את החדר שמתאים לו. בלינה כזאת כל מה שנחוץ לכם נמצא בחדר ומה שעליכם לעשות זה להתאים את עצמכם מבחינת לבוש וציוד לטיולים ולסדנאות או כל פעילות אקסטרים שרציתם לעשות במדבר.
  • לינה באוהלים, אשרמים למיניהם וחאנים – המדבר הפך להיות בשנים האחרונות ביתם של אנשים שהחליטו לאחר בשיטות מסורתיות וחברותיות יותר. כך, במקומות שבהם עורכים סדנאות שונות תמצאו גם אפשרויות לינה קבוצתית כמו חאן או אוהל עם מחצלות, שעליהן מזרנים או שאפשר להניח שקי שינה. זוהי חוויית לינה שמצטרפת לחוויית הביקור והטיול במדבר עצמו ומומלץ לנסות זאת במיוחד עם ילדים. במקרים כאלה עליכם לברר מה צריך להביא, משקי שינה ועד שמיכות וכריות או מזרנים דקים. התנאים במקומות כאלה יהיו כמעט מינימליים, מלבד מתקני רחצה ושירותים ומתקני בישול שונים. כך שיש לברר עם המארחים מלבד מחירים גם מה תקבלו במקום ומה עליכם להביא מהבית לנוחיותכם. זכרו כי במדבר הלילות קרים תמיד ואל תסמכו על החמימות בלילה, אלא התכסו היטב, במיוחד הילדים.
  • קמפינג, אוהלים שטח ושקי שינה – היום יש אפשרויות שונות לקמפינג במקומות שונים, אם במתחמים שונים שמציעים לכם את המקום המסודר לכך, ואם במקומות מעניינים שהגעתם אליהם ואתם רוצים לחנות בהם ללילה. כך או כך, כשאתם בשטח עליכם לשמור על עצמכם והבטיחות שלכם מבחינת חיות הבר, מקומות מסוכנים שחורגים מהשבילים המסומנים, כיסוי בלילה באוהל משלכם כדי להגן על עצמכם גם מהקור, הצטיידות במים ובמזון ובבגדים חמים או מאווררים לכל שעה של היום. בדרך כלל בטוח להקים את האוהל ליד הרכב כדי לקבל גם הגנה מסוימת, או לישון בתוכו אם יותר נוח לכם כך.

 

מספר כללי זהירות וטיפים כלליים לכל הלנים במדבר בכל מקום שהוא:

  • שתייה ונוזלים – גם אם תתאחרו במקום שיש בו מזגן, האוויר היבש שואב מכם את כל הלחות ואתם חייבים לשתות יות רמים מהרגיל. במרכז הארץ מזג האוויר לח מאוד ואינכם מרגישים זאת, אבל במדבר מתייבשים בקלות גם כאשר לא שוהים תחת שמש ישירה.
  • להתכסות מפני השמש – זה נחמד להשתזף במדבר אבל סכנת מכת השמש והכוויות קיימת במדבר ולא בכדי תושבי המדבר מכוסים תמיד לצורך הגנה מהשמש.
  • לילות קרים – זה עלול להפתיע אתכם, אבל הלילות במדבר קרים מאוד גם בקיץ משום שאין שום שכבת עננים או ערפיח שכולא את החום שהאדמה ספגה במשך היום והוא מתפזר ומתפוגג בקלות בלילה.
  • זהירות מפני חיות בר ורמשים – לא להפוך אבנים ללא נעליים גבוהות ולא לשלוח ידיים למקומות נחבאים משום שגם בעלי החיים מתחבאים מהחום במקומות חשוכים וקרירים.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *