מסחר בבורסה, איך זה מתבצע?

מסחר בבורסה

מסחר בבורסה תופס תאוצה בשנים האחרונות מכמה סיבות, דבר ראשון התקדמות טכנולוגית אשר מנגישה את המסחר עצמו לכל בן אדם עם מכשיר טלפון או מחשב וכמה אלפי שקלים בצד.

דבר שני הנזילות של השווקים, אם בעבר בשביל לנסות ולהרוויח כספים היה צורך ב"להשכיב" סכום לא מבוטל של כסף לאורך זמן המצב היום שונה כמות הנכסים הפיננסים ותנודתיות השווקים מאפשרים למשקיעים פוטנציאל רווח גבוהה(גם סיכון גבוהה יותר).

ודבר נוסף זה יכולות המינוף- בעבר היה צורך בתיק השקעות גדול (כמה מאות אלפי שקלים) על מנת לייצר הכנסה גבוהה, היום מספיק כמה אלפי דולרים וברוקר שנותן לך יכולות מינוף(כח קניה פי כמה מגודל החשבון) על מנת לייצר פוטנציאל רווח גבוהה.

 

אז איך למעשה מסחר בבורסה מתבצע ומה חשוב לדעת?

היום יש מספר גופים שמספקים גישה ישירה למסחר בבורסה- בנקים, בתי השקעות, ברוקרים וזירות מסחר.

איך אני יודע לאיפה כדאי לי ללכת ומה ההבדלים בין הגופים האלו?

קודם חשוב שתשאל  את עצמך כמה שאלות לפני שאתה בוחר גוף שיתן לך לבצע את הפעולות האלו.

1-באיזה נכסים אני מעוניין לפעול?

 

  • בבנקים ובתי השקעות יש פחות או יותר אותם נכסים כמו מניות, אג"ח, קרנות נאמנות,  ההבדלים ביניהם זה עלויות, מערכות מסחר, שירות ונזילות הכספים.
    בבתי השקעות לעומת הבנקים יש עלויות יותר טובות, מערכות מסחר יותר מתקדמות אבל על מנת לפתוח חשבון בבית השקעות יש להעביר כסף מחשבון הבנק שלך לחשבון נאמנות של החברה, בבנק היתרון הוא מסחר דרך חשבון הבנק שלך וייעוץ השקעות(בחלק מבתי ההשקעות יש ייעוץ רק מחשבון מעל 200-300 אלף שקל)

 

  • ברוקרים יותר מתאימים למי שעושה פעולות תדירות במניות, היתרון הבולט שלהם זה מערכות מסחר מאוד מתקדמות, שורטים על מרבית המניות, ועלויות מסחר בבורסה הרבה(ממש הרבה)יותר זולות מבנקים ובתי השקעות, חשבון מינימלי יותר קטן(אפשר להתחיל עם סכומים כמו 2000-3000 דולר) ודבר אחרון יכולות מינוף.

 

  • זירות מסחר מתאימות למשקיעים המעוניינים לבצע עסקאות מט"ח, סחורות כמו זהב נפט וכד' ומדדים, בחלק מזירות המסחר ניתן אפילו למצוא מספר מצומצם של חוזה הפרשים על מניות עם יכולות מינוף ממש גבוהות(עד פי 20 מהכסף שלך) בעלויות זולות.

 

2-מה אופי המסחר שלך?

 

  • אם אתה משקיע לטווח ארוך, בוחן את התיק שלך אחת לרבעון או יותר כנראה שכדאי לך לפתוח חשבון בבית השקעות או לסחור דרך חשבון הבנק שלך.
  • אם אתה משקיע שבועי או יומי\תוך יומי כדאי לך לחפש מקום עם עמלות מסחר הכי טובות שיש ופקודות מסחר מתקדמות כמו ברוקרים וזירות מסחר.

 

3-מה גודל החשבון?

 

  • חשבון קטן(כמה אלפי דולרים) מתאים לברוקרים ולזירות מסחר
  • חשבון גדול כמה עשרות אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים ויותר מתאים יותר לברוקרים ולבתי השקעות
  • בבנק לא ממש משנה מה גודל החשבון

אז לסיכום, תשאלו את עצמכם את השאלות החשובות לפני שאתם בוחרים איפה לשים את הכספים שלכם, תבדקו שלברוקר שלכם יש רגולציה שהכספים מוגנים ותתמקחו את העלויות, אף פעם לא יציעו לכם מההתחלה את העמלות הכי נמוכות שלהם.

מעוניינים לקרוא עוד? לחצו כאן.

בהצלחה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *