קירגיסטן: הפנינה החבויה של יבשת אסיה

Trip to Kyrgyzstan

עם התפרקותה של ברית המועצות בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים והקמתן של מדינות עצמאיות במקום, החל התייר הישראלי ליהנות ממגוון רחב של מדינות בהן הוא יכול היה לבקר, מדינות אשר קודם לכן הרכיבו את ברית המועצות ובכלל את הגוש הקומוניסטי והיו סגורות בפניו.

בין המדינות הנ"ל, אפשר למצוא את קירגיסטן אשר ממוקמת בחלק המרכזי של אסיה, ולה גבולות עם סין, אוזבקיסטן, טג'יקסטן וקזחסטן. מדובר במדינה קטנה יחסית, ללא מוצא לים, אך עם זאת היא נחשבת לאחת הפנינות הייחודיות של ברית המועצות לשעבר ואסיה.

מדובר במדינה ייחודית, שכן היא משלבת מצד אחד אתרי טבע מרהיבים, מסלולי הליכה, אגמים, שמורות ועוד, ומצד שני, מדובר במדינה שהיא איננה מפותחת כמו מדינות מערביות שאנחנו מכירים ורגילים לטייל בהן, לכן גם היא מהווה מוקד משיכה עבור תרמילאים רבים שמעוניינים לבקר בה. בין היתר, מגיעים אליה הרבה מאוד מטפסי הרים אשר מוצאים בה מגוון רחב של מקומות בהם ניתן לטפס.

צריך לומר, למרות שעד שנת 1991, שנת עצמאותה, היא היתה חלק מהגוש הקומוניסטי, הרי שמאז החלו תמורות רבות, בין היתר התבסס בה משטר דמוקרטי שמבסס אורח חיים חופשי ופתוח, מה שגם מביא לפתיחת המדינה למערב ובפרט לתיירים. בתהליך איטי וארוך אנחנו יכולים למצוא במדינה יותר ויותר חברות וארגונים מערביים וכמובן שגם אורח החיים במקום השתנה, כך שהסטנדרטים השתפרו עם הזמן.

ישנן מספר ערים שמהוות מוקד משיכה בקירגיזסטן, ביניהן עיר הבירה בישקק שם אפשר למצוא מגוון רחב של מקומות ייחודיים לטייל ולבקר בהם, העיר העתיקה אוש עם אתרים היסטוריים מרהיבים, וכן אפשר למצוא בה כאמור מגוון רחב של הרים עליהם ניתן לטפס, בים היתר רכס הרי טיאן שאן אשר מושכים אליהם מטפסי הרים מכל העולם.

על מנת לטייל במדינה, רצוי מאוד להצטרף לקבוצה או לפחות לטייל בחלקים מסוימים עם מדריך מקומי אשר מכיר את המקום. אומנם המדינה עוברת שינוי מסיבי אך עדיין מרבית התשתיות הן ישנות מאוד ולא מפותחות ומרבית הציבור איננו דובר אנגלית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *