התפתחות ילדים

התפתחות ילדים

המונח "התפתחות ילדים" הוא כמעט מושג בסיסי בכל מה שקשור לעולם הטיפול בילדים, בכל המובנים ובכל הצורות. אי אפשר לחשוב היום על דרך לטפל בילדים קטנים מבלי לחשוב על מסלול ההתפתחות שהם אמורים לעבור. אחת כמה וכמה, אם מדובר בילדים שמתמודדים עם קשיים מסוימים, בין אם מדובר בקשיים פיזיים או מנטאליים. בשני המקרים, תהליך ההתפתחות יהיה שונה כמובן, ועל כן צריך להכיר את הנושא יותר לעומק בשביל להבין כיצד אפשר להתמודד איתו בצורה נכונה.

כשאנחנו חושבים על התפתחות ילדים, אנחנו נוטים לחשוב על תהליך טבעי של ילד שגדל ללא שום בעיה פיזית, מנטאלית או אחרת, תהליך שמוכר לנו מכל הספרים ומכל המדריכים אודות תינוקות וילדים. מתי הם אמורים להתחיל לזחול וללכת, מתי הם אמורים לדבר, מתי אנחנו אמורים לעשות איתם דבר כזה או אחר. לכל ילד יש את הקצב שלו, לכל הורה יש את הדרך בה הוא בוחר לגדל ולחנך את הילד שלו ולעזור לו בתהליך ההתפתחות שלו.

אך במקרה שהילד מתמודד עם בעיה מסוימת, בין אם זה עניין מנטאלי או עניין פיזי, אז תהליך ההתפתחות יהיה שונה לגמרי, הוא יהיה מאתגר יותר, קשה יותר מן הסתם. הוא ידרוש הרבה יותר ידע, הרבה יותר סבלנות, הוא ידרוש הרבה יותר עבודה לאורך זמן, לא פעם תהיה נסיגה בוודאי אם לא ניתן לייצר תהליך עקבי.

לכן יש חשיבות לעבוד עם האנשים הנכונים שמכירים את התחום, אנשים שלמדו את הנושא, עברו הכשרות והתמחויות, ולכן גם חשוב שההורים עצמם ייקחו קורסים וסדנאות בנושא. בצורה כזו, הם ידעו טוב יותר כיצד לגשת אל הדברים, כיצד לעבוד עם הילד, עם אילו כלים הם יכולים להשתמש ועוד.

צריך לומר, התפתחות ילדים זה תחום שכל הזמן מתפתח במובנים רבים. אנחנו יכולים לראות שיטות וגישות חדשות, אנחנו יכולים לראות לא מעט דרכים חדשות כיצד אפשר לעבוד עם ילדים בגילאים ובמצבים שונים. לכן חשוב גם לקחת מעת לעת, קורסי ריענון והשתלמויות, מתוך כוונה ללמוד על כלים חדשים בתחום.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *