איך להתמודד עם גמילת לילה אצל ילדים?

איך להתמודד עם גמילת לילה אצל ילדים?

גמילת לילה היא שלב שכל ילד וכל הורה צריכים לעבור אותו. יש שעוברים אותו בקלות ובמהירות ויש שמתמודדים עם תקופה ארוכה של לילות יבשים ורטובים לסירוגין. אך כמו באתגרים נוספים בגידול הילדים גם בעניין זה חשוב להתאזר באורך רוח, לנשום עמוק ולקוות כי התקופה המאתגרת הזו תחלוף לה במהירות. ובדומה למצבים חדשים אחרים מומלץ לשוחח ולשמוע, לקבל טיפים ולהתייעץ כדי לצלוח את השלב הזה בקלות מקסימלית.

מה יוכל להקל על הגמילה?

  • חובה לזכור כי האחריות מוטלת על הילד בלבד. אתם יכולים להזכיר מפעם לפעם, להרגיל את הילד ולהכניס אותו לשגרה חדשה אליה הוא צריך להסתגל. אבל האחריות חייבת להיות עליו ועליו בלבד. במידה ואתם לוקחים אחריות על כתפיכם, גוררים אותו מתוך שינה לחדר השירותים או מנסים להעיר אותו – הוא לא ייקח את האחריות על עצמו.
  • עליכם להתכונן כי יהיו לילות רטובים. כן, זה אירוע בלתי נמנע שעליכם להיערך לכך ולצפות כי כך זה תקין וגם הילד שלכם יעבור את זה. אבל כדי לחסוך נזקים ולמזער את התוצאות כדאי לכם להיערך כיאות ולפרוס על מזרונו של הילד שלכם מגן מזרון. המגן נועד למנוע זליגה של שתן על המזרן עצמו. אמנם המצעים יירטבו והריח בחדר לא יהיה נעים. אך כל אלו הם נזקים שניתן להתגבר עליהם בקלות. אך מזרן שספג נוזלים ניזוק וקשה להחזיר אותו למצבו הקודם. את המגן ניתן למצוא באתר מצעים מהחלומות.
  • יש מי שימליץ להגביל בשתייה בשעות שלקראת השינה. אך לא תמיד זה מומלץ ונכון. אך במידה והילד מרטיב הרבה בשעות הלילה או מרבה בשתייה דווקא בשעות אלו, יתכן וכן יהיה מומלץ להגביל אותו. או לכל הפחות להסביר לו את הקשר בין הדברים ולתת לו את הבחירה האם ללגום כוס נוספת.
  • יש ילדים שהטיפ הבא עובד אצלם נפלא, בכל מקרה מומלץ לנסות. מבחינת ההתפתחות הפיסית השליטה נרכשת אצל הילד ביום ובלילה כאחד. ואכן יש ילדים שאצלם במהלך הגמילה של היום הם תופסים שליטה גם בלילה וקמים יבשים. מומלץ לנצל את ההזדמנות הזו ולעודד את השליטה המלאה גם ביום וגם בלילה.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *