מהם מוצרי ריגול ומי צריך אותם?

מהם מוצרי ריגול ומי צריך אותם?

המונח מוצרי ריגול, נשמע הרבה פעמים מאוד "סקסי". בראש שלנו אנחנו בטוחים שמדובר על מוצרים בהם משתמש ג'יימס בונד, בהם משתמשים גיבורי סרטים אחרים, מוצרים בהם משתמשות מדינות שונות, זו נגד זו, מתוך כוונה לרגל אחת אחרי השנייה בשביל לאסוף מידע בדרכים מיוחדות. 

האמת היא, מוצרי ריגול יכולים להיות דברים מאוד בסיסיים, פשוטים, והשימוש בהם הוא לא תמיד מזכיר סרט מתח, אך הוא באמת מספק לנו את המידע שאנחנו צריכים. במקרים רבים, מי שצריך להשתמש במוצרים אלה, הוא לא בהכרח ג'יימס בונד וגם לא מרגל מטעם המוסד או ה-CIA, אלא חוקר פרטי שנשכר לבצע עבודה עבור אנשים פרטיים, עסקים, גורמים פוליטיים ועוד. 

זה מלמד אותנו עד כמה תחום הריגול נמצא עמוד בתוך חיינו, בהיבטים שונים, ואפשר לומר, שכולנו, כך או אחרת, חלק ממנו במקרים מסוימים. לעיתים אנחנו מודעים לכך, ולעיתים לא. 

מהם מוצרי ריגול?

הכוונה היא לכל מוצר שמאפשר לנו לקבל מידע שלא היינו יכולים לקבל בדרכים אחרות, ויתרה מזו, כל מוצר שיכול לספק לנו מידע מבלי שהצד השני, הצד שאנחנו מרגלים נגדו, יודע שאנחנו מנסים להשיג ממנו את המידע הזה. למשל, מצלמות נסתרות, מכשירי הקלטה, מכשירי האזנה, מכשירי מעקב, תוכנות ריגול במחשב ועוד. 

לפני שנסביר מי צריך אותם ולשם מה, חשוב לציין, כל שימוש במוצרי ריגול חייב להתבצע על פי חוק, הוא חייב להתבצע בהתאם לכללים. אם נעשה שימוש בציוד ריגול והקלטה בצורה לא חוקית, אז יקרו שני דברים, ראשית, לא נוכל לבצע שימוש במידע שהשגנו, לפחות לא מבחינה משפטית, שנית, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו על ספסל הנאשמים. 

מי צריך להשתמש במוצרי ריגול?

כאמור, חוקרים פרטיים שמבצעים חקירות ומעקבים עבור לקוחות, משתמשים במוצרים אלה. הם ישתמשו בהם עבור חקירות שמיועדות ללקוחות פרטיים, עסקים, ארגונים ועוד. החקירות יכולות להיות, למשל, בתחום הזוגי, המשפחתי, בתחום של צוואות וירושות, בתחום של ביטוח, תחומים של ריגול תעשייתי, ריגול כנגד עובדים שיש חשד שהם מבצעים עבירות שונות ועוד.

קראו גם על ציוד הגנה עצמית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *