למי מגיע פיצויים מגרמניה

1235885-min

חוק השילומים הוא חוק שנחתם מול גרמניה וישראל. בהתאם לחוק זה זכאים ניצולי שואה לסכום כספי חד פעמי וכן לקצבה חודשית שתקבע בהתאם למצבם הספציפי מהממשלה בגרמניה. במהלך השנים מאז נחתם ההסכם, החוק עבר הרחבות שונות וכל אדם שנפגע באופן ישיר או עקיף משלטו הגרמנים בשואה יכול לקבל פיצויים מהגרמנים במסגרת חוק זה. על אף שמיד לאחר שנחקק החוק ניצולי שואה לא פנו לקבל את הכסף מפני שהם האמינו שקבלת הכסף תהיה קבלת בקשת סליחה של הממשלה הגרמנית, אולם כיום לא מעט ניצולי שואה או יורשיהם מעוניינים לקבל את הכסף המדובר שכן הם יודעים שהוא יכול לסייע להם לא מעט בחייהם ומכירים בכך שהכסף לא גורם להם לשכוח או לסלוח את העוולות שנעשו להם.

 

בירור זכאות לקבלת פיצויים מגרמניה

אם אתם תוהים אם מגיע לכם במסגרת חוק השילומים פיצוי כספי מגרמניה, או אם אתם יורשיו של ניצול שואה שמעוניינים לבדוק את הזכאות שלו, חשוב מאוד שתדעו שמדובר על הליך ביורקטי מורכב. יש לבדוק בהתאם לחוק מי הזכאים לקבלת הפיצוי הכספי בהתאם למיקום שבו שהיתם במהלך שנות השואה וכיצד השואה פגעה בכם. כיום גם יוצאי רומניה יכולים לבדוק זכאות ועל כן, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות בכדי לבדוק האם אתם זכאים לפיצויים הוא לפנות לחברה אשר עוסקת בתחום באופן מקצועי ויכולה לסייע לכם.

 

כיצד מגישים תביעה לפיצויים?

אם אתם ניצולי שואה שעבדו במהלך השהות שלהם בגטו או שהו בגטו שהיה מוכר לרשויות גרמניה, אתם זכאים לפיצויים, אם אתם תוהים האם אתם זכאים לאותם פיצויים על אף שלא שהיתם בגטו, כדאי שתבררו זאת בצורה מקצועית מול חברה מנוסה שעובדת בתחום. הגשת תביעה לפיצויים בגרמניה היא לא תמיד דבר קל ויש לצרף לה לא מעט מסמכים ועל כן, בכדי שהתביעה תוגש בצורה הטובה ביותר, כדאי גם במקרה הזה להיעזר באנשי המקצוע הנכונים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *