איך מטפלים בדיכאון באופן טבעי?

2023229-min

ישנם חוויות שונות בחיים שגורמות לנו להיכנס לעצבות או דכדוך. אנשים נוטים לחשוב, כי בכל פעם שקרה להם משהו וכתוצאה מכך הם עצובים, זה כבר אומר שהם בדיכאון.

לפני שאתם רצים לברר איך מטפלים בדיכאון באופן טבעי. כדאי קודם לבדוק האם זה באמת המצב שלכם ומה זה באמת דיכאון.

אם חוויתם יום קשה או שאתם נמצאים בתקופה עמוסה וקשה, אתם מרגישים שזה משפיע עליכם לא טוב, זה לא בהכרח אומר שאתם בדיכאון.

אמנם דיכאון זו בעיה נפשית נפוצה ועל פי המחקרים, 16 אחוזים מהאוכלוסייה עלולים לסבול מדיכאון כלשהו במשך החיים שלהם.

 

איך מזהים דיכאון?

אז איך מרגישים כשסובלים מדיכאון? בדרך כלל, אדם שסובל מדיכאון מרגיש חוויה של חוסר טעם ותכלית בחיים. החשק לחיות יורד וההרגשה מתסכלת. איכות החיים של הנפגע יורדת, היא עלולה לפגוע בתחום החברתי והתעסוקתי שלו.

מכיוון שאת הסיבות שגורמות לאנשים לעצור את החיים ולסיים אותם, היא דיכאון. אסור לנו להקל ראש בעניין וחובה לפנות לאבחון מקצועי.

ישנם רמות שונות של דיכאון, המונחים המקצועיים משתנים בין דיכאון קל – מז’ורי לבין דיכאון קליני.

דיכאון קל עלול להתפרץ בגילאי ההתבגרות ולהימשך במהלך החיים שלנו. לרוב התקף דיכאון משפיע על האדם לתקופה של שבועיים ומעלה.

 

טיפול בדיכאון

ישנם דרכי טיפול שונות לדיכאון. איך מטפלים בדיכאון באופן טבעי? לא תמיד הבעיה העיקרית היא באמת דיכאון. לפעמים אפשר לטעות באבחון בין חרדה לדיכאון.

מכיוון שבעיות אלו מופיעות לרוב בגלל לחצים נפשיים שונים, הטיפול בהם נעשה בדרכים דומות. ישנם טכניקות שונות בהרפיית הגוף, שמשפיעות עלינו באופן חיובי. טכניקות אלו מביאות רוגע פנימי לנפש הסוערת ומעלימה את הבעיות המעיקות עלינו.

 

לייעוץ מקצועי פנו אל יואב אריה לוי פסיכולוג דתי​.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

השארת תגובה