חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה – מה צריך לדעת?

חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה - מה צריך לדעת?

עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. כדי לקבל את מה שמגיע לו הוא צריך להגיש מסמכים ולפתוח תביעת תאונת עבודה. חשוב להבין שגם בשלב בו העובד עובר תהליך של שיקום והוא מסוגל לחזור לעבודה בהיקף מופחת – הוא עדיין צריך לדעת מה מוטל עליו לעשות וכיצד נכון לו להתנהל על מנת לשמור על הזכויות שלו ככל שניתן. כי בדיוק עבור הזמנים המורכבים הללו קיים הביטוח הלאומי שנועד לדאוג לנו לזכויות כלכליות וליציבות.

להיעזר בחברה מומחית לנושא

יש כללים ופרטים רבים שמשליכים על הזכאות של האזרח במידה והוא נפגע בתאונת עבודה. ככל שניתן מומלץ להיות מלווים עם יועץ מומחה שמכיר את הכללים ואת אופן ההתנהלות של הביטוח הלאומי. כך יכול האזרח להבטיח כי הוא עושה למען הזכויות שלו את המיטב, וכי הוא לא מחמיץ מחמת אי ידיעה זכויות כאלו או אחרות. כמובן שחשוב לברר על החברה ולבחור אותה רק אחרי שאנו בטוחים בדבר היותה מקצועית מאוד ומסוגלת להוליך אותנו בתהליך יעיל וממוקד לתוצאות הרצויות לנו.

כך תדעו כל מה שצריך לדעת

ידע הוא כוח והוא חשוב במיוחד כאשר מתמודדים במצבים של פגיעה בעבודה או תאונת עבודה. לכן לא נכון לוותר על המידע ולא לנסות לעבוד באופן עצמאי מול הביטוח הלאומי. חשוב לפנות אל יועץ מקצועי של חברה למימוש זכויות רפואיות על מנת להבטיח כי ההתנהלות נכונה, כי כל קבלת החלטה מתחשבת בכל הנתונים וכי אין בצעדים הבאים משום פגיעה בזכויות שמגיע לקבל מהביטוח הלאומי. בצורה כזו מקבלים ביטחון ויודעים כי הזכויות שמגיע לנו לקבל מהביטוח הלאומי בגין חזרה לעבודה אחרי תאונת עבוה – נשמרות לנו ואנו מקבלים את כל מה שמגיע לנו לפי כללי החוק.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *