מורה לפיתוח קול – מה הוא עושה ומתי ניעזר בו

מורה לפיתוח קול

אחד המורים החשובים ביותר עבור זמרים, שחקנים ובעלי מקצוע אחרים בתחום מקצועות הבמה והתקשורת, בוודאי עבור כל מי שאמור לדבר בקולו בפני קהל, הוא מורה לפיתוח קול

מורה זה מלמד את התלמידים שלו כיצד לשיר, לשחק, לנאום או כל דבר אחר, בצורה ברורה, רהוטה, חדה, באופן שיהיה קל וברור להבין אותו מצד אחד, ומיתרי הקול שלו לא יינזקו מצד שני. כפי שניתן להעריך, לאורך זמן, כששרים מול קהל בהופעות, או כשמשחקים על בימת התיאטרון ובמקומות אחרים, הקול זה כלי עבודה ואם לא מטפלים בו כראוי, אז הוא עלול להינזק ולא יהיה ניתן להשתמש בו, לא באופן מקצועי ולא באופן אישי. 

מורה לפיתוח קול, כאמור, עובד בצורה סדירה עם תלמידים, החל מהשלב בו הם מבקשים להפוך את הקול שלהם להרבה יותר מסודר, ברור, כזה שיהיה ניתן להשתמש בו, הן למוזיקה (בכל סגנון שהוא) והן לצרכים אחרים. מעבר לכך, הוא גם יעזור להם ללמוד כיצד לשמור על הקול שלהם, בין הופעות, מה לשתות, כיצד לדבר, אילו תרגילי קול הם יכולים לעשות ועוד. 

כיצד בוחרים מורה לפיתוח קול

בדומה למורים אחרים בבית ספר למוזיקה ובתחום המוזיקה ובכלל, צריך לדעת כיצד לבחור מורה לפיתוח קול. יש לעשות זאת על פי המלצות וחוות דעת, אך גם על פי הרזומה של המורה. יש לבחור מורה שיודע לעבוד עם זמרים ושחקנים מתחומים שונים, מורה שיודע כיצד להביא את התלמידים לרמות שונות, כך שהם יוכלו להשתמש בקול שלהם לצרכים שונים, גם בתוך תחום העיסוק שלהם. 

חשוב לבדוק את הניסיון של המורה, את הזמינות שלו לעבוד עם תלמידים, בין אם זה באופן כללי ובין אם זה לפני אירוע כזה או אחר ובמקרים אחרים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *