ייעוץ אסטרטגי – הטיפים החשובים

כל חברה וכל ארגון רוצים לגדול, להתפתח ולהרוויח. הגדילה וההתפתחות של העסק צריך להיעשות בצורה נכונה תוך כדי הסתכלות קדימה ובאמצעות אסטרטגיה נכונה שמותאמת לעסק עצמו ולשוק בו הוא עובד.

מה זה ייעוץ אסטרטגי

ייעוץ אסטרטגי זוהי למעשה תוכנית העבודה המותאמת לארגון מסוים לצורך השגת המטרות אותן הוא שם לעצמו. יעוץ אסטרטגי כולל הסתכלות קדימה לטווח של מספר שנים ומה החזון והיעד אליו רוצה להגיע אותו ארגון, ומה הוא צריך לעשות בדרך כדי להשיג את אותה מטרה, להגיע לאותו יעד. תחת יעוץ אסטרטגי יש מכלול של תחומים ונושאים בין היתר כל מה שקשור לפיתוח אסטרטגיה עסקית, כדאיות להתחרות וכניסה לשווקים חדשים, שינויים ארגוניים ועוד.

למי נכון לפנות לייעוץ אסטרטגי

בעבר, רק חברות גדולות ומבוססות פנו ליעוץ אסטרטגי, אך בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בתחום ויותר חברות, ארגונים ועצמאים קטנים פונים לקבלת יעוץ אסטרטגי לעסק שלהם. יעוץ אסטרטגי זהו דבר שנכון לעשות אותו בשלבים שונים של ההתפתחות העסקית, גם בתחילת התהליך וכמובן שגם לאורך כל הדרך כמו ביצירת נטוורקינג, אחת לתקופה בהתאם לרצון לגדול ולהתפתח.

כמה טיפים חשובים בנוגע ליעוץ אסטרטגי

חשוב לזכור שיעוץ אסטרטגי כולל בתוכו שלבים שונים כמו אבחון והבנה של מה קורה בארגון באותו רגע נתון ובנייה של תוכנית עבודה נכונה ברמות השונות החל מהסתכלות כללית על הארגון ועד למחלקות שונות ומנהלים באופן נקודתי. אסור בשום פנים ואופן לוותר על שלב האבחון, זהו שלב קריטי שמאפשר להבין איפה הארגון נמצא ומה הוא צריך לעשות כדי להגיע ליעדים החדשים שהוא שם לעצמו. שלבי העבודה מתבססים על הנתונים השונים והיכולות שיש לארגון עם הסתכלות תמידית לעבר המקום אליו הוא מכוון ומה צריך לעשות כדי להגיע לשם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *