פונדקאות – כל הדברים שצריך לדעת לפני

מנשא לתינוק

היכרות עם תהליך פונדקאות יכולה למנוע עוגמת נפש ולשפר את סיכויי ההצלחה. במאמר הבא נציג את השיקולים לביצוע התהליך, נסביר על מעמד ילד שנולד בחו"ל ונבין מה כולל ליווי של אנשי מקצוע

נשים שלא יכולות להרות באופן טבעי יכולה להיעזר בפונדקאית תמורת תשלום. התהליך הזה מתבצע בישראל במסגרת הפריה חוץ גופית, שבה הפונדקאית נכנסת להריון מזרעו של בן הזוג ומביצית של תורמת. עם זאת, כדאי לדעת שהחוק בישראל לא מתיר שימוש בביצית של האם הפונדקאית עצמה והוא אינו מאפשר את ביצוע התהליך במשפחות חד הוריות וזוגות חד מיניים.

למי מתאים תהליך פונדקאות בחו"ל?

יש כמה דברים שכדאי לדעת על פונדקאות ובעיקר חשוב להבין למי התהליך בחו"ל מתאים. בראש ובראשונה, הוא מיועד למי שלא עומד בתנאי משרד הבריאות כפי שמוגדרים בחוק הסכמים לנשיאת עוברים.גישור

החוק מאפשר את התהליך רק לזוג נשוי או בני זוג עם הסכם חיים משותף, רק לבגירים תושבי הארץ ורק אם לאם יש בעיה רפואית מוכחת. הוא מחייב בחירת פונדקאית בגיל 22-28 בלבד, שהיא אם לילדים, לא נשואה או קרובת משפחה של בני הזוג ומשתייכת לאותה דת כמו האם המיועדת. כל מי שלא עומד בקריטריונים האלה יכול לבצע את התהליך באופן חוקי בחו"ל.

למה לבצע את התהליך בחו"ל?

מלבד התאמה לקריטריונים של משרד הבריאות, יש עוד כמה סיבות שמייצגות את היתרונות של התהליך בחו"ל:

א. חיסכון בכסף – המטבע המקומי במדינות זרות מסוימות נמוך משמעותית מהמטבע בישראל. החיסכון הזה עשוי להצטבר למאות ואלפי שקלים בתהליך ארוך ומורכב כמו פונדקאות.

ב. חיסכון בזמן – משך הטיפולים הנדרשים כדי להבטיח את כניסת האם להריון משתנים ממקרה למקרה. למרות הקושי בניהול התהליך בחו"ל, הזמן הממוצע קצר יותר בחלק מהמדינות בגלל היעדר הדרישות המחמירות של הועדה.

ג. בירוקרטיה פשוטה – אין צורך באישור ועדה כדי לבצע את התהליך במדינות מסוימות ואפשר לקבל תרומת ביצית. אלו שיקולים בירוקרטיים חשובים שמקלים על התהליך וכדאי לקחת אותם בחשבון.

עוד כדאי לדעת שילד שנולד בהליך בחו"ל להורים ישראלים יוכר כאזרח ישראלי על ידי רשויות המדינה רק לאחר בדיקת DNA. בנוסף, הענקת אזרחות תינתן בתנאי שההליך נעשה באופן חוקי במדינה הזרה.

החשיבות של ליווי מקצועי

כפי שניתן לראות, יש הרבה שיקולים שצריכים ללוות את התהליך ולכל אחד מהם השפעה עצומה על אחוזי ההצלחה ועל הסיכוי להביא ילד לאוויר העולם. כאן עולה החשיבות של ליווי מקצוע מהרגע הראשון.

אפשר לערב אנשי מקצוע שמכירים את התחום של פונדקאות ולהתייעץ איתם לגבי היבטים משפטיים, עריכת הסכמים להבטחת זכויות והסדרת הרישום במשרד הפנים. כמו כן, הליווי המקצועי חשוב גם לאחר הלידה והוא עוזר להביא את הילד לארץ.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *