מהי כתובה ועל מה היא קובעת?

מהי כתובה ועל מה היא קובעת?

זוכרת את הרגע המרגש הזה ביום חתונתך, בה בן הזוג חתם על כתובה, שמסביבו רבנים עדים והתרגשות רבה? בוודאי שכן! למרות שכעת שאת נמצאת בתהליך גירושין שיכול להיות קל או קשה, עדיין ישנן תמונות שנחקקות בראש. כעת, במידה ואת זוכרת את הכתובה ואת הסכום שבו נקב בן הזוג ונרשם על המסמך – תכלי לממש בתהליך הלא קל שאת עוברת.

רבות לא יודעות מהי כתובה, אבל לכתובה, מלבד המשמעות המסורתית שהיא מביאה עמה, ישנה גם משמעות טכנית, בעוד שנשים שאינן מצליחות לקבל את מה שדרוש להן בעת הסכם הגירושין – יכולות לממש את הכתובה.

אבל מה המשמעות של כתובה באופן כללי?

כתובה היא מסמך רשמי עליו חותם בן הזוג ביום החתונה, בעוד שמדובר במסמך בו החתן מפרט את החובות הכלכליות שלו כלפי הכלה. אחת המחויבויות המרכזיות כוללת סכום כספי אותו מציע החתן לכלה, וזאת במעמד החופה. סכום זה נקבע ביחס למצב הכלכלי של בן הזוג, בעוד שמדובר במימון האישה במקרים של גירושין או חלילה מוות.

כיצד אפשר לממש כתובה?

מי שטרם הצליחה לממש את הזכות שלה לקבלת מזונות או פיצוי כלשהו בזמן פרידה, חשוב שתבין כי כתובה, ניתן לממש. המימוש אפשרי בתנאי ששמות החתן והכלה מופיעים על גבי המסמך, בעוד שהכתובה חייבת להכיל את הסכום האמור, את החתימות של בני הזוג ושל העדים שנכחו במקום. חשוב לדעת כי העדים מוכיחים כי נעשה הסכם רוחני, כמו גם כספי בין החתן והכלה וכי אפשר לממש אותו בעתיד.

כתובה אפשר לממש במקרים שיש בהם סיבות לגירושין. על פי הכתובה, האישה תתבע את הסכום הנקוב באמצעות סיוע של עורך דין גירושין, או במקרה חלילה של מוות בן הזוג. כדי להתחיל בתהליך, יש לפנות אל בית הדין הרבני, בעוד שבאמצעות הנחיות ותהליך נכון: ניתן לקבל את הסכום האמור מבן הזוג. באמצעות מימוש הכתובה, רבות הנשים שמשיגות את הזכויות שלהן, וזאת בעיקר בעת סירוב של בן הזוג הפרוד – לקיים את חובת המזונות שנקבעה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *