מה כולל הליך פנייה לבית משפט לענייני משפחה?

פנייה לבית משפט לענייני משפחה

כל מי שלמד משפטים יגיד לכם כי התחום של דיני משפחה הוא התחום המרתק ביותר שיש והמעניין ביותר שיש. מדובר בתחום מסעיר בטח במדינה כמו ישראל שבה הדת לא מופרדת מהמדינה ושבה לגופי הדת יש השפעה אדירה על חיינו. דיני משפחה נוגעים בלב ליבם של חיי האנשים ועל כן חשיבותם היא כה גדולה ועל כן הם גם כה מעניינים. די אם נזכיר את המילים צוואה, גירושין ואימוץ בכדי שנבין עד כמה דיני משפחה הוא תחום מסעיר, מעניין וייחודי בנוף המשפטי. אנו חייבים לציין כי השאלה מה כולל הליך פנייה לבית משפט לענייני משפחה היא שאלה מורכבת מכיוון שכל פניה לבית המשפט תלויה במה הבקשה שלך. יש הבדל גדול בין הגשת בקשה לגירושין ובין הגשת בקשה לאישור צוואה וזהו משהו שאתם צריכים לזכור ולהפנים.

האם לבצע את הפניה לבד או עם עו"ד?

אחת השאלות החשובות ביותר שאנו צריכים לשאול היא האם לבצע פניה לבית משפט לענייני משפחה באופן עצמאי או שמא עדיף לנו לבצע את הפניה עם ייצוג של עורך דין? הדבר תלוי במשתנים רבים, כמו מה החשיבות של הפניה שלכם וכמה כסף מונח על המאזן וכמה הדבר ישפיע על חייכם. אנו נגיד לכם כי עליכם להבין כי ההליכים בפני בית הדין לענייני משפחה הם לא כל כך פשוטים וכי לאדם מן היישוב יהיה קושי לשמור על זכויותיו בבית המשפט. על כן ההמלצה שלנו אליכם היא לפנות אל עורך דין ולקבל את הייצוג הטוב ביותר ולהבטיח כי הזכויות שלכם תישמרנה.

האם לפנות אל בית דין רבני או בית דין לענייני משפחה?

שאלה נוספת וחשובה מאין כמותה שיש לתת עליה את הדעת היא האם לפנות אל בית דין לענייני משפחה או אל בית דין רבני? אין ספק כי התשובה לשאלה זו תלויה גם במידת האמונה שלכם. אם אתם חרדים אזי אין שאלה כי תפנו אל בית דין רבני בעוד שאם אתם חילוניים אזי סביר שתעדיפו לפנות אל בית דין לענייני משפחה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *