לאן צריך לפנות כאשר יש קושי בגביית המזונות

גביית המזונות

מזונות הוא סכום שנקבע על ידי בית משפט לענייני משפחה והוא סכום כסף אשר מטרתו היא להבטיח כי הילדים אשר נמצאים בבית ההורה יוכלו לחיות כפי שהיו חיים לפני שההורים נפרדו, וכי כי כל הצרכים הבסיסיים של הילדים ימולאו.

מזונות נקבעים לפי חלוקת המשמורת בין ההורים, לפי המצב הכלכלי של ההורה, כמו גם במסגרת הסכם גירושין שנחתם על ידי שני הצדדים, או לאחר קביעה לתשלום מזונות מבית המשפט.

ואכן תשלום מזונות הוא פתרון מושלם לגידול ילדים בנפרד, אבל מה עושים כאשר הבעל או אפילו האישה אינם משלמים את הסכום המזונות שנקבע על פי פסיקת בית המשפט או הסכם הגירושים? כל המידע בהמשך.

אם אתם נתקלים בסירוב של בן או בת זוג לשעבר  לשלם את סכום המזונות אשר נקבע, בין אם מדובר בשל מצב כלכלי של בין הזוג, אבטלה או הליכים של פשיטת רגל – חשוב לפנות בראשית אל הגרוש או הגרושה או אל עורך דין גירושין הבמייצד אותם ולהבין מדוע תשלום המזונות פסק.

לאחר קבלת הסיבה ובמידה ואתם עדיין מעוניינים לקבל את המזונות על פי חוק, חשוב לפנות אל הגורמים הבאים:

  • עורך דין לדיני משפחה – פנו אל עורכך דין או עורכת דין המומחים בענייני גירושים ומשפחה. עורך דין מסוג זה יוכל לייעץ לכם בכל הקשור לגביית המזונות, להגשת בקשה לבית המשפט ולקבלת התשלומים שמיועדים לכלכלת ילדיכם.
  • פנייה אל המוסד לביטוח לאומי – דרך נוספת שבאמצעותה ניתן לטפל באי תשלום מזונות היא באמצעות פנייה אל המוסד לביטוח לאומי. בסניף הביטוח הלאומי הקרוב ביותר למקום מגוריכם יסבירו לכם כיצד מגישים תביעת מזונות כמו גם באמצעות הליכי הוצאה לפועל.
  • פנייה לבית המשפט – עוד ניתן לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ושם באמצעות עורך דין שייצג אתכם, ניתן לטעון ולהוכיח כי לא התקבל תשלום מזונות בתקופת הזמן האמורה.

לסיכום, ככל שתשלום מזונות אינו משולם ותקופת העדר התשלום ארוכה יותר , כך אתם וילדים נפגעים. לכן חשוב כבר עכשיו להתחיל בהליכים לגביית תשלום מזונות!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *