מזונות אישה

מזונות אישה

הליך גירושין הוא הליך לא קל. בני הזוג שמחליטים להתרגש נדרשים להכריע בהחלטות חשובות הנוגעות לחייהם המשותפים כגון: אופן חלוקת הרכוש ביניהם, דמי תשלום המזונות שישולמו לילדים, במידה ויש ילדים, משמורת על הילדים והסדרי ראייה ועוד. כאשר לבני הזוג אין ילדים, אין זה אומר שהבעל איננו מחויב לשלם לאישה דמי מזונות. מזונות אישה הוא חיוב המוטל על הבעל לספק את צרכיה של אשתו כל עוד היא עדיין נחשבת אשתו על פי חוק ולא ניתן לה גט.

מזונות אישה – במה מדובר?

הדין מטיל חובה על הבעל לדאוג לרווחתה של אשתו כל עוד הוא נשוי לה. אם הבעל איננו דואג לאישה מבחינה כלכלית כאשר הם מחליטים להתגרש, הרי שהיא יכולה להגיש תביעה בגין מזונות אישה. במסגרת תביעה זאת יוטל על הבעל חיוב מזונות חודשי עד למתן הגט. על אף שמדובר בסוגיה כלכלית, לא פעם יש לה השלכות על התנהלות הליך הגירושין כולו. כאשר בית המשפט פוסק מזונות אישה לאישה, לא פעם התשלום המדובר מהווה נטל כלכלי על הבעל ועל כן, היא יכולה להשיג תנאים טובים יותר בהליך הגירושין. כמו כן, לא פעם הדבר גורם לבעל שמסרב לתת לאשתו גט להעניק לה את הגט המיוחל בשל הקושי הכלכלי שבו הוא נתון בגין תביעת המזונות.

כיצד נקבע גובה תשלום מזונות?

זכותה של האישה למזונות מתבססת על עקרון: "עולה עימו ואינה יורדת". כלומר, כל עוד בני הזוג נשואים על פי דין הבעל מחויב לדאוג לרמת החיים שהאישה הורגלה אליה בחייה עימו. בית המשפט מתחשב בנתונים שונים על מנת לפסוק את הסכום הרלוונטי כמזונות אישה כגון: הכנסתה של האישה, מצבו הכלכלי של הבעל ועוד.  אם חל שינוי כלשהו בהכנסתו של הבעל תהיה לכך משמעות בפסיקת גובה סכום המזונות. חשוב לדעת שאישה תאבד את הזכות שלה למזונות אישה אם ההכנסה שלה מעבודתה מספיקה עבור צרכיה וכן אם יש לה נכס מניב כלשהו.

אישה המעוניינת לתבוע על מזונות אישה בהליך גישור גירושין חייבת לעשות זאת על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום שישיג עבורה את המקסימום בדמי המזונות שתקבל כל עוד היא נשואה לבעלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *