קבוצות תקשורת בינאישית – איך הן יכולות לעזור?

1673764-min

חלק משמעותי בהתמודדות עם חרדה חברתית נובע מבעיות בתחום התקשורת הבין אישית עם הסביבה. כל אדם זקוק לקיום של אנשים ומערכות יחסים משמעותיות בחייו. אדם עם חרדה חברתית חש כי אחרים מצליחים ליצור קשרים בקלות ולהתקדם בצורה טובה יותר מבחינה חברתית. אדם שסובל מחרדה חברתית מפרש סיטואציות חברתיות לא פעם בצורה לא נכונה, כיצד הוא  מגיב להתנהגויות שונות, מה הוא חושב שאחרים חושבים עליו ועוד. קבוצת תקשורת בין אישית יכולה מאוד לסייע לאדם שסובל מחרדה חברתית לפתח את תחום הקשרים בחייו ולהתמודד בצורה טובה יותר.

 

קבוצות תקשורת בינאישית- במה מדובר?

קבוצות תקשורת בינאישית מאפשרות לתרגל תקשורת קבוצתית בסביבה בטוחה ומוגנת. תרגול שבועי ומתמשך של דינמיקה קבוצתית עם הרכב יציב של אנשים מאפשר לבחון את דפוסי התקשורת של כל אדם עם הסביבה ולבדוק אם הדפוסים הללו מביאים לתוצאות הרצויות או שהם מכשילים ומונעים ליצור קשרים משמעותיים. בשיחה קבוצתית ניתנת האפשרות לתרגל בצורה כנה ולהגיד את מה שעובר בראש מבלי לסנן יותר מדי או לחשוב יותר מדי מחשבות מקדימות. הקבוצה היא מקום שבו אנשים יכולים להתאמן על לתת ביקורת בונה לאנשים אחרים, לקבל מחמאות, לתת מחמאות, לשתף תכנים אישיים משלהם, לפתוח דיון קבוצתי, לבטוח באנשים חדשים, להתנהל נכון בזמן עימות ועוד. המשתתפים בקבוצה יכולים לשמש כמראה עבור כל משתתף ולשקף לו כיצד דפוסי התנהגות משפיעים ולאיזה תוצאות הם גורמים.

 

למי מתאימות הקבוצות הללו?

מדובר על קבוצות שמתאימות לאנשים שחשים שהם בדרך כלל לא מצליחים להשתלב או  להרגיש משמעותיים בקבוצה, לאנשים שמרגישים שיש משהו שחסום אצלם ומונע מהם להיפתח לאנשים אחרים, לאנשים שמרגישים שלא מבינים אותם ולאנשים שמעוניינים לחקור את עצמם ואת ההתנהגות שלהם ולהבין האם יש משהו לקוי בדפוסי ההתנהגות שלהם שבגינו היחסים הבינאישיים שלהם לא קלים להתמודדות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *