משחקים דידקטיים לגני ילדים

הילדים חיים להם בגן עדן משל עצמם. בגני הילדים מציעים להם אינספור חויות ופעילויות, משחקים שונים כאשר המטרות הן לא פעם לימודיות למהדרין. אך העטיפה המושכת והצורה בה מגישים להם את הדברים הופכת הכול לאטרקטיבי וחווייתי.

כך גם עם המשחקים הדידקטיים

מצד אחד מדובר במשחקים לכל דבר. הילדים רואים לפניהם משחק. הם משחקים מול חברים או מול הגננת אך בפועל המטרה של המשחק היא למעשה ללמד אותם מיומנויות שונות. אם זהה זיהוי תמונות, יצירת הקשרים, היכרות עם מושגים שונים כמו הפכים, היכרות עם קטגוריות  שונות כמו כלי תחבורה, כלי עבודה, פירות , ירקות בעלי חיים וכדומה.

האמת היא כי אין סוף לכל מה שניתן להגיע באמצעות המשחק ולידיעות הרבות הנרכשות, כאשר למעשה אפשר לומר כי ניתן לבנות את כל עולם המושגים של הילד כיום בעזרת משחקים דידקטיים לגן כאשר כמעט ואין צורך להכביר במלל.

אותיות ומספרים

אז אם דברנו על מושגים שונים ועל העשרת עולמו של הילד בעזרת המשחקים הדידקטיים, הרי שהדבר נכון גם כאשר מדובר בהמשך, של לימוד האותיות והמספרים. כאשר לומדים להכיר את עולם האותיות והמספרים באמצעות משחקים דידקטיים, הלימוד הופך כמובן להיות הרבה יותר צבעוני ומושך והילד כמעט ואינו מרגיש כי הוא למעשה עובר כעת חוויה ש למידה. באופן כזה לא מקדימים את המאוחר ולא ממאיסים עליו את הלימודים בטרם הבשיל אליהם.

משחקים דידקטיים על טהרת הקודש

כיום מלאים המדפים של כל חנות משחקים ממוצעת כאשר המשחקים הדידקטיים תופסים בהחלט מקום של כבוד לצד ספרי הילדים. המשחקים הללו ממוינים על פי רוב על פי גילאים, בהתאם למטרות השונות וכמובן על פי המיומנויות שהילדים אמורים להפיק מכל אחד מהם.

גני הילדים עמוסים בכל אותם המשחקים אשר בהחלט מוכיחים את עצמם היטב.

אך מומלץ כי גם בבית הפרטי יהיו כמה וכמה משחקים כאלה אשר יעשירו את שעות האיכות של ההורה מול הילד. באופן כזה ניתן ליהנות משעה של למידה ושל חוויה בגובה העיניים ומאטרקציה שתעשיר את עולמו של הילד ושל ההורה גם יחד!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *