עוצמה נשית: פתיחת עסק עצמאי לגמרי לבד

פתיחת עסק עצמאי

לא מעט נשים שמאסו בעולם התעסוקה, החליטו להקים עסק עצמאי לחלוטין, ולהרוויח את שכרן תוך שהן עוסקות בתחום שהן אוהבות. אם גם אתן מעוניינות להפוך משכירות לעצמאיות, ולהקים עסק מניב – המאמר הזה הוא בשבילכן.

הקמת עסק עצמאי יכולה לנבוע מכמה וכמה סיבות. יש מי שיעידו שעם האימהות, הגיעה גם ההבנה שעבודה של 9 שעות גובה זמן יקר, ועל כן מוטב להיות עצמאית. עם זאת, יש מי שיעידו שדווקא הרצון לפתח קריירה הוא זה שהאיץ בהן להקים עסק משלהן. ובכן, זה לא באמת משנה מאיזו סיבה בחרתן להקים עסק, משום שזה בהחלט אפשרי.

ביורוקרטיה וארגון

הקמת עסק כרוכה בכמה צעדים בירוקרטיים מול הרשויות, בין אם תבחרו להקים עוסק פטור ובין אם זה עוסק מורשה. חשוב להתנהל נכון מבחינה כלכלית ולוודא שכל המסמכים הרלוונטיים נשלחים לרשויות במועד הנכון, ופה מומלץ להיעזר בכלים ניהוליים ייעודיים כמו תוכנה להפקת חשבוניות, מערכת CRM  לניהול לקוחות ועוד. כמו כן, עדיף להיעזר ברואה חשבון שיסייע לכן לנהל את כל הפן הפיננסי של העסק.

מחקר שוק והגדרת יעדים

רגע לפני שפונים לרשויות, חשוב להגדיר היטב את מטרותיכן ולהבין אם העסק העתידי יהיה מוצלח. לשם כך יש לבצע מחקר שוק, להבין מי המתחרים שלכם, מיהו קהל היעד ומהן נקודות הבידול שלכן מעסקים אחרים. לאחר מכן רצוי להגדיר באופן ממוקד את היעדים העסקיים שלכן, ולו כדי שתוכלו ליצור תוכנית עסקית בהמשך הדרך.

פה נעצור לציין שברשת יש לא מעט מדריכים מעולים שיסייעו לכן לבנות את התוכנית העסקית שלכן. עם זאת, כדאי להיוועץ ביועץ עסקי, משום שמדובר בתוכנית שעשויה לסייע לכן להגדיל רווחים – ורצוי להשקיע ולדון על כך עם איש מקצוע בעל ניסיון.

שיווק נכון וממוקד

לאחר שהגדרתן את היעדים, בניתן את התוכנית העסקית והצלחתן להגדיר את המותג שלכן, רצוי לחשוב גם על אפיקי השיווק האידיאליים ביותר בעבורכן, ולו כדי לאמוד את ההוצאות הנלוות לתהליך. כדאי לקחת בחשבון ששיווק דיגיטלי נחשב לאפיק שיווק מעולה, ולכן שימו דגש על נוכחות דיגיטלית משמעותית ברשת, החל מהקמת אתר ועד לפרופיל עסקי בפייסבוק.

 

עסק עצמאי עשוי להיות אידאלי עבור נשים רבות, כל אחת מסיבותיה שלה. הקמת העסק אמנם כרוכה בלא מעט ביורוקרטיה ותכנונים ראשוניים, אך אין ספק שמדובר באפיק כלכלי שעשוי להיות משתלם במיוחד. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *