דגשים חשובים לגבי ירידה מהארץ לפני צבא

ירידה מהארץ לפני צבא

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים שוקלים לרדת מהארץ, במיוחד כאשר מדובר באנשים צעירים. לעיתים מדובר בנסיבות של לימודים, יציאה לשליחות, הצטרפות להורים או למשפחה בחו"ל ועוד. כאשר שוקלים ירידה מהארץ לפני צבא, יש לכך משמעויות מיוחדות. את הדגשים הללו חשוב להביא בחשבון.

עשויה להיווצר בעיה בכל ביקור עתידי בארץ

כאשר ידוע מראש כי מדובר על ירידה מהארץ לפני צבא, לפרק זמן מוגבל, אין ספק כי חייבים להסדיר את הנושא מול שלטונות הצבא. אולם, גם אם מדובר בירידה לצמיתות, הרי שישנו סיכוי לכך שתגיעו בעתיד לישראל, לביקור משפחתי או מטעמים שונים. בכל כניסה ארצה של מי שלא הסדיר את הנושא מול הצבא עשויה להיווצר בעיה.

הסדרת מעמד כדי למניעת מעצר

ישנם אנשים שלא הסדירו את העזיבה את ישראל לפני הצבא, ונתקלו בבעיה חמורה. בזמן כניסה לישראל אפילו לפרק זמן קצר,  לאחר ירידה מהארץ לפני צבא , עשויה לקום ולעמוד פקודת מעצר. פקודה זו מתבססת על חובת הגיוס לצבא, על פי חוק. על מנת להימנע ממצבים לא נעימים, עד כדי מעצר, חשוב להסדיר את כל הקצוות מול שלטונות הצבא.

עבירה שדינה מאסר

כאשר רשום אזרח ישראלי כמי שלא התייצב לשירות צבאי ולא הסדיר את מעמדו בזמן, מהות העבירה יכולה להסתבר כפלילית. יתר על כן, בחלוף הזמן, חומרת העבירה עשויה להקצין. זאת אומרת, שמי ששב לישראל, לאחר חודשים או אפילו שנים, עלול למצוא את עצמו מואשם בעבירה פלילית שדינה מאסר בפועל.

ניתן וצריך להיערך מראש

על מנת להיערך מראש, בכל עזיבה או ירידה מישראל לפני צבא, התייעצו עם עורך דין צבאי. ניתן לבצע הסדרת מעמד, מבעוד מועד וכראוי.

המאמר מוגש באדיבות עו"ד צבאי אבי פינרסקי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *