הערכה חלופית בנושא השפעות השימוש בסמארטפונים. מורה – עדיאל זיוון

השפעות השימוש בסמארטפונים

כללי

בעבודה זו תידרשו לכתוב על ההשפעות השליליות והחיוביות שיש בשימוש בסמארטפונים על בני נוער.

להלן חלקי העבודה :

שלבים מקדימים –

 1. 'סיעור מוחות'

נסו לענות בכוחות עצמכם על השאלות הבאות –

  • 'כיצד שימוש בסמארטפון משפיע עליי לרעה ?'
  • 'כיצד השימוש בסמארטפון משפיע עליי לטובה?'

–  חלק זה אמנם לא ייכלל בעבודה הכתובה,  אך ככל שתשקיעו בו  העבודה תהיה יותר מעניינת עבורכם

2. איתור מקורות מידע לגבי השפעות שליליות של סמארטפונים

עליכם לאתר מקורות מידע רלוונטיים לנושא העבודה.

מקורות אלה יכולים להיות מאמרים מהעיתונות, מחקרים אקדמאים, סקרי דעת קהל, סרטוני יוטיוב, ראיונות עם מומחים ועוד.  להלן כמה כיוונים שיוכלו לסייע לכם  –

  • הסרט ה'דילמה החברתית' (זמין לצפיה בנטפליקס).
  • סרטונים/מאמרים/ראיונות של ד"ר תמיר ליאון
  • חיפוש בגוגל/יוטיוב תחת הכותר 'דור המסכים'
  • חיפוש בגוגל/יוטיוב תחת הכותר 'התמכרות לסמארטפון בקרב בני נוער'
  • חיפוש בגוגל/יוטיוב תחת הכותר 'FOMO'

אחרי שמצאתם את מקורות המידע, קראתם אותם /צפיתם בהם, וגיבשתם את הנימוקים שתרצו להציג – אתם מוכנים להתחיל לכתוב את העבודה – לפי ההנחיות הבאות :

עמוד שער

נושא העבודה, מגיש/ים , תאריך הגשה

הצגת שלושה טיעונים לגבי השפעות השליליות של סמארטפונים (כעמוד וחצי, 65 נקודות)

על כל טיעון לכלול את הרכיבים הבאים :

  • כותרת המתייחסת לנושא המרכזי של הטיעון (נניח – 'טיעון א' – שימוש בסמארטפון הוא ממכר')
  • התייחסות למקור המידע (נניח – 'מחקרים קובעים כי 80% מהילדים, משתמשים בסמארטפון במשך 7 שעות ביום…'/ 'פרופסור ישראל ישראלי טוען ששימוש מוגבר בסמארטפונים גורם לדיכאון וחרדה משום ש….')
  • הבהרת המושגים הרלוונטיים לטיעון ('התמכרות היא מצב שבו…')
  • הסבר/הדגמת הטיעון במילים שלכם
  • משפט סיכום – כיצד הטיעון מחזק את הטענה הכללית שלפיה שימוש בסמארטפון משפיע לרעה על בני נוער
  • לינק למקור המידע עצמו יחד עם הפנייה לחלק הרלוונטי ('הסרט הדילמה החברתית – דקה 23 עד דקה 27' 'המאמר של ישראל ישראלי עמודים '26-28)
  • השקיעו בניסוח הטיעונים כך שיהיו כתובים בצורה בהירה, פשוטה, ו'זורמת'. מומלץ לתת למישהו (הורים, דודים, חברים) לקרוא אותם ולבקש הערות
  • אורך כל טיעון – כחצי עמוד.

3. התייחסות להשפעות חיוביות שיש בשימוש בסמארטפון  (כחצי עמוד, 10 נקודות)

נסחו שלוש  השפעות חיוביות שיש בשימוש בסמארפונים על בני נוער.

בחלק זה ניתן להתבסס על מקורות מידע או על חוויות אישיות שלכם

4. ניסוח המלצות לשימוש נכון בסמארטפונים (כחצי עמוד, 20 נקודות)

לאחר ששקלתם את ההשפעות השליליות והחיוביות, עליכם לנסח שלוש המלצות לשימוש נכון ומאוזן יותר בסמארטפונים. יש לעשות זאת  לפי המבנה הבא:

  • ההמלצה עצמה ('יש להשתמש באופן הבא – …')
  • הסבר להמלצה ('אם משתמשים כך, אז זה מפחית את ההשפעות השליליות/מחזק את ההשפעות החיוביות באופן הבא…)

 

5. רפלקציה  (כשליש עמוד, 5 נקודות)

מהו הדבר המרכזי שאתם לוקחים מהעבודה לחייכם האישיים?

האם תאמצו אחת מין ההמלצות שניסחתם ? איזו? מדוע?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *