כאב בשן לאחר טיפול שורש – מתי זה נחשב רשלנות רפואית?

טיפול שורש הוא טיפול נפוץ הנעשה אצל רופא השיניים במקרה של דלקת בלתי הפיכה ונמק ברקמת מוך השן, הדלקת נוצרת כתוצאה מעששת שמתפשטת לרקמת המוך שנמצאת בתוך השן. עששת היא זיהום בו חיידקים 'מתנחלים' על השיניים שלנו ומפרישים חומרים הגורמים לפירוק השיניים, בהתחלה של השכבות הקשיחות של השן, אבל אם לא תטופל בזמן גם למוך השן אז נצרך טיפול שורש. טיפול שורש נצרך לעתים גם במקרה של חבלה קשה באזור השיניים הגורמת לצורך בטיפול שורש על מנת להשתקם ממנה, פעמים שהכאב מגיע רק לאחר זמן רב ולכן חשוב להיבדק אחרי חבלה אצל רופא השיניים.

מה עלול להיחשב לרשלנות בטיפול שורש?

בטיפול השורש הרופא מנקה את תעלות השורש של השיניים, לאחר מכן מרחיב אותן ולאחר מכן סותם אותן. במהלך תהליך הניקוי הרופא מבצע הליך של חיטוי של תעלות השורשים ומנקה את החיידקים והשאריות של החומרים האורגניים, חיטוי שנעשה בצורה לא יסודיות או ברשלנות עלול לגרום לזיהום ולכאבים, ואפילו לסיבוכים לבבים והרעלת דם, וגם לצורך בטיפול שורש נוסף, רשלנות כזאת היא עילה לתביעה כלפי הרופא.

רשלנות נוספת יכולה להיות במקרה של כאב בשן לאחר טיפול שורש כתוצאה מנזק לתעלת העצב אשר מחוברת ללשון שיכול לבוא לידי ביטוי באובדן של חוש הטעם, במקרים כאלה נצרך טיפול אנטיביוטי במהירות האפשרית וטיפול של כירורג פה על מנת לנסות ולהציל את המצב.

הגשת תביעה נגד רופא השיניים

בין אם טיפול השורש נעשה אצל רופא שיניים פרטי או בקופת החולים, כאשר הטיפול נעשה ברשלנות וגרם לאחת מן הבעיות המפורטות ישנה סיבה מוצדקת לתביעה נגד רופא השיניים על ידי הוכחה של נזק הנגרם למטופל בעקבות הטיפול ואי עמידה של הרופא בסטנדרטים הרפואיים המקובלים, ושהרופא לא נקט בחובת הזהירות במתבקשת בטיפול מעין זה.

 

המידע באדיבות עורך דין אורן הדר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *