פסח

זר יום הולדת מבית Cutie Pie

חג הפסח הוא חג חירות. חג בו אנו חוגגים את חירותנו מעבדים לחופשיים כל שנה לזכר ימי קדם שבהם בני ישראל היו עבדים לפרעה שנים רבות. חג הפסח מתאפיין בקריאת ההגדה ומאכלים אשר אפיינו את בני ישראל. את המצות בפסח אנו אוכלים שבוע על מנת לזכור את הבצק שלא הספיק לבני ישראל לאפות לחם.

מה מיוחד בחג הפסח?

ההכנות לחג הפסח מתחילות חודש לפני, במיוחד בדורות המבוגרים יותר. הניקיון הוא אחד מסימני חג הפסח והאביב הקרב, חג הפסח הוא חג של ניקיונות ומסמל את החופש שלנו במשך שנים רבות מעבדים לאנשים חופשיים. את החג חוגגים עם בני המשפחה סביב שולחן עמוס במאכלים לצד קריאת האגדה וברכות על כל מאכל. כל מאכל בשולחן החג מסמל לנו משהו כמו למשל המרור שמסמל את המרור שעשו המצרים לבני ישראל במצרים. כמו כן הסדר מלווה בשירים לחג הפסח ובשאלת הכושיות ע"י צעיר המשפחה.מעבר לכך ישנו את מנהג החבאת האפיקומן שהוא מנהג רב שנים, בו משתתפים הילדים הצעירים במשפחה אשר צריכים לחפש את האפיקומן ולהביאו. מי שמוצא את האפיקומן זוכה למתנה מצד בן המשפחה שהחביא.

למה חג הפסח הוא חג כל כך חשוב בחגי ישראל?

חג הפסח הוא חג חשוב ומשמעותי מאשר שאר החגים מכמה סיבות: בחג זה אנו חוגגים את חירותנו בתור אנשים חופשיים לאחר סבל של 40 שנה. כמו כן, חג זה מסמל את בוא האביב, התחלפות העונה לקראת בוא הקיץ, כאשר התחלפות העונה מלווה בפריחה מחדש של עלי העצים וכן הצמחים השונים, בעלי החיים שיוצאים לאחר מנוחת חורף ארוכה ועוד. חג הפסח מסמל עבורנו תקופה ארוכה וקשה שעברו בני ישראל בתור עם ושעדיין עוברים עד היום בתור עם חזק אשר נלחם על עקרונותיו. כך שסדר פסח הוא מנהג גם אצל החילוניים וגם אצל הדתיים אשר מלכד את כל בני המשפחה יחדיו לערב אחד, על מנת להיזכר במה שקרה לבני ישראל במדבר והתלאות שהם עברו במהלך השנים עד שהפכו לעם חופשי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *