גישור גירושין – מה זה אומר

ייעוץ זוגי

החל מיולי 2016, כל זוג שבוחר להתגרש צריכים לעבור הליך גישור לפני שהם פונים אל בית המשפט לצורך תביעת גירושים. מטרת הגישור היא לא למנוע מבני הזוג להתגרש (למרות שאם זה יקרה, אז זו בהחלט תוצאה חיובית), אלא מטרת הגישור היא למנוע מצב לפיו בני הזוג יפנו מיד אל בית המשפט בתביעות הדדיות ויגיעו להסכמות ביניהן על תהליך הגירושין.

מה שעומד מאחורי מטרה זו, הן שתי גישות. הראשונה, בתי המשפט מתמודדים עם עומס גדול של תביעות ובפרט תביעות משפטיות, לכן יותר ויותר שופטים, לא רק בתחום של גירושים אלא בכלל, מפנים את המתדיינים להליך גישור מתוך רצון שהם ימצאו את הפתרון שם, ואם לא יצליחו אז יוכלו לחזור אל בית המשפט. הגישה השנייה היא, הליך גירושין הוא לא פשוט, לשני הצדדים ובוודאי לילדים שלהם (במידה ויש להם), לכן עדיף לפנות להליך גישור, כך אפשר למנוע את המאבק המשפטי. בצורה כזו יש יותר סיכוי שכל צד יקבל חלק גדול ממה שהוא רוצה.

כיצד מתבצע הליך גישור ובפני מי הוא מתבצע?

הליך גישור לפני גירושין מחייב לפחות פגישה אחת תוך 45 יום מרגע הגשת התביעה, ההליך מתבצע ללא תשלום כשאת הגישור מבצעים אנשי מקצוע בתחום של גישור במשפחה וכן אנשי מקצוע ממשרד הרווחה.

במסגרת הליך הגישור, כל צד יציג את טענותיו, מה בדיוק הוא מעוניין לקבל, מה חשוב לו, כיצד הצד השני נהג כלפיו וכדומה. וביחד עם המגשר יגיעו להסכמות ביניהם. חשוב להבהיר, במסגרת תהליך זה, שני הצדדים זכאים להיות מיוצגים על ידי עורכי דין אשר יכולים להסביר ולהנחות אותם כיצד לנהוג.

המטרה של גישור היא לא למנוע מבני הזוג לקבל את מה שמגיע להם או לחילופין, לפגוע ביכולת שלהם להעמיד את הטענות שלהם בפני השופט בעתיד. המטרה היא שהם לא יצטרכו להגיע לבית המשפט ובכך יחסכו לעצמם זמן, כסף וטרחה.

לפני סיום חשוב לומר, הליך גישור גירושין לא מבטיח תוצאות, ייתכן מאוד שהקרע בין הצדדים הוא עמוק עד כדי כך, שאף צד לא יהיה מוכן לוותר ועל כן גם לא יתכן שום הליך של גישור ביניהם. אך כן חשוב ששני הצדדים יופיעו בו בשביל הניסיון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *